11/24/2015

妮可基嫚(Nicole Kidman)如是說

that's the thing about theatre
關於戲劇是這樣的
once it's done it's done
當它完成後 就結束了
and it's gone forever
永遠消失了
so it's the beauty of it
所以這就是它美的地方
also I did this because my father died a year ago
另外 我會做這個是因為我父親一年前過世
and he was a scientist
他是一個科學家
and I did this for him
我為了他做這個
and somehow every night before I would go on stage
不知怎麼的 每晚我上台前
I would kneel in front of his photograph
我會跪在他的照片前
and look into his eyes
看進他的眼睛裡
and he would give me the strength to go
他就會給我前進的力量
and do it every night
每晚都這樣做
and I'm so glad that he orbits around
我很高興 他環繞著我
and helps me like that
以那樣的方式幫助著我

澳洲女星妮可基嫚(Nicole Kidman)在「51號照片」("Photograph 51")中演出女科學家,拿下英國倫敦標準晚報戲劇獎(London Evening Standard Awards)大獎。

沒有留言:

張貼留言