12/19/2011

愛因斯坦語錄

愛因斯坦語錄 (Albert Einstein Quotes)
Albert Einstein
Born 14 March 1879 Ulm, Wurttemberg Germany. Death 18 April 1955 at age 76 Princeton, New Jersey, USA.

When you sit with a nice girl for two hours, it seems like two minutes. When you sit on a hot stove for two minutes, it seems like two hours. That’s relativity.
如果你跟一個好姑娘在一起坐兩個鐘頭,那不過像兩分鐘。但如果你在熱火爐上坐兩分鐘,那就像兩個鐘頭。這就是相對論。

Gravity cannot be held responsible for people falling in love.
人們墮入愛河--萬有引力不能承擔責任。

A hundred times every day I remind myself that my inner and outer life, depend on the labours of other men, living and dead, and that I must exert myself in order to give in the same measure as I have received.
我每天都要一百次提醒自己,我的精神生活和物質生活都要依賴於活著的和已死的其他人,我必須努力,以便按照我所接受到的同樣份量來付出。

If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.,
如果A代表一個人的成功,那麼A = x + y + z。x是勤奮工作;y是娛樂,而z是把嘴閉上。

The human mind has first to construct forms, independently, before we can find them in things.
人類的頭腦首先必須獨立地構思形式,然後我們才能在事物中找到形式。

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I am not sure about the former.
只有兩種東西是無窮的---宇宙和人類的愚蠢,而我對前者還沒有把握。

If my theory of relativity is proven correct, Germany will claim me as a German and France will say I am a man of the world. If it's proven wrong, France will say I am a German and Germany will say I am a Jew.,
如果我的相對論被證明是正確的,德國人就會說我是德國人,法國佬會說我是一個世界公民。如果我的相對論被否定了,法國佬就會罵我德國鬼子而德國人就會把我歸為猶太人。

The physicists say that I am a mathematician, and the mathematicians say that I am a physicist. I am a completely isolated man and though everybody knows me, there are very few people who really know me.,
物理學家們說我是數學家,數學家們又把我歸為物理工作者。我是一個完全孤立的人,雖然所有人都認識我,卻沒有多少人真正瞭解我。

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school.,
教育就是當一個人把在學校所學全部忘光之後剩下的東西。

These thoughts did not come in any verbal formulation. I rarely think in words at all. A thought comes, and I may try to express it in words afterward.
這些思想並不是以任何文字的形式到來的。我極少用言辭來思考。一種思想產生了,我可能是以後再用言辭來表達它的。

If we knew what we were doing, it wouldn't be called research, would it?
如果我們知道我們在做什麼,那麼這就不叫科學研究了;不是嗎?

Innovation is not the product of logical thought, even though the final product is tied to a logical structure.,
創新不是由邏輯思維帶來的,儘管最後的成果需要一個符合邏輯的結構。

There are two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle.

有兩種方式來過日子。一種是認為根本就沒有奇跡。另一種是認為每一件事情都是奇跡。

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
人生就像騎單車。想保持平衡就得往前走。

The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.
天才和愚蠢之間的區別就是天才有它的極限。

It would be possible to describe everything scientifically, but it would make no sense; it would be without meaning, as if you described a Beethoven symphony as a variation of wave pressure.
科學地描述一切是可能的,但是這樣做並不明智;這樣做是沒有意義的,就好比你把貝多芬的交響樂描述成波壓的變化一樣。

Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value.
不必努力去做一個成功者,盡力去成為一個有價值者。

It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer.
並不是我很聰明,而只是我和問題相處得比較久一點。

Imagination is more important than knowledge.
想像力比知識更重要

If you are out to describe the truth, leave elegance to the tailor.
如果你站出來說真話,就別顧慮不文雅了。

Before God we are all equally wise - equally foolish.
在上帝面前,我們都一樣聰明,也一樣愚蠢。

It is harder to crack a prejudice than an atom.
掰開人身上的偏見比掰開一個原子難的多。

Sometimes one pays most for things one gets for nothing.
有時候,一個人要為其無償得到的東西付出最大的代價。

I know not with what weapons World War IIIwill be fought, but World War IVwill be fought with sticks and stones.
我不知道第三次世界大戰會使用什麼武器,不過第四次世界大戰將會使用棍棒和石塊來作戰。

love to travel, but hate to arrive.
我喜歡旅行,但我不喜歡到達。

The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery.
真正有價值的是直覺。在探索的道路上智力無甚用處。

Truth is what stands the test of experience.
真理就是在實踐面前站得住腳的東西。

The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science.
我們所能體驗的最美麗的事情是神秘。它是一切真藝術和真科學的源泉。

沒有留言:

張貼留言