11/13/2013

「我是個樂觀的人,我一向相信未來會比過去好,而且我相信自己在這過程占有一席之地。人類的可貴之處,特別是我自己,是我可以改變,我可以做得更好。如果你可以每天起床,保持樂觀,相信未來將比過去好,這將帶領你克服很多困難。」

“I’m an optimist. I’ve always believed the future is going to be better than the past. And I also believe I have a role in that. The great thing about human beings, myself in particular, is that I can change. I can do better. If you can get up every day, stay optimistic, and believe the future is better than the past, those few things get you through a lot of tough times.” – Jeffrey Immelt, CEO of GE 「我是個樂觀的人,我一向相信未來會比過去好,而且我相信自己在這過程占有一席之地。人類的可貴之處,特別是我自己,是我可以改變,我可以做得更好。如果你可以每天起床,保持樂觀,相信未來將比過去好,這將帶領你克服很多困難。」– 傑夫‧伊梅爾特 (奇異公司執行長) •optimist (n.) 樂觀的人。optimistic (adj.) 樂觀的。tough (adj.) 困難的,棘手的。 •傑夫‧伊梅爾特 (1956- ) 是擁有百年歷史奇異公司 (General Electric) 的執行長兼董事會主席,奇異是專精於科技設備、能源、金融及消費產品的跨國企業,他也是美國總統歐巴馬旗下的「就業及競爭力委員會」主席。

沒有留言:

張貼留言