11/13/2013

「我今天不會浪費一秒鐘去生氣、懷恨、嫉妒或自私。我知道我會收割今天播下的種子,因為每個行為,無論好壞,永遠都伴隨等同的回報,我今天將只播下好的種子。」“I will waste not even a precious second today in anger, or hate, or jealousy or selfishness. I know that the seeds I sow will harvest because every action, good or bad, is always followed by an equal reaction. I will plant only good seeds today.”

“I will waste not even a precious second today in anger, or hate, or jealousy or selfishness. I know that the seeds I sow will harvest because every action, good or bad, is always followed by an equal reaction. I will plant only good seeds today.” – Og Mandino, Author 「我今天不會浪費一秒鐘去生氣、懷恨、嫉妒或自私。我知道我會收割今天播下的種子,因為每個行為,無論好壞,永遠都伴隨等同的回報,我今天將只播下好的種子。」– 奧格‧曼迪諾 (作家) •precious (adj.) 珍貴的。harvest (v.) 收割。reaction (n.) 回應,反應。 •奧格‧曼迪諾 (1923-1996) 是美國史上著名的成功勵志作家,其書本的銷售量已超過 5000 萬本,在全世界翻譯成超過 25 種語言。The Greatest Salesman in the World (世界上最偉大的推銷員) 為其代表作。

沒有留言:

張貼留言