9/04/2013

“I have been impressed with the urgency of doing. Knowing is not enough, we must apply. Being willing is not enough, we must do.”「我已銘記行動之迫切性,知道還不夠,我們必須應用;願意還不夠,我們必須行動。」

“I have been impressed with the urgency of doing. Knowing is not enough, we must apply. Being willing is not enough, we must do.” – Leonardo da Vinci, Artist 「我已銘記行動之迫切性,知道還不夠,我們必須應用;願意還不夠,我們必須行動。」– 李奧納多‧達文西 (藝術家) •impress (v.) 使銘記,告知某事的重要性。例:My parents impressed on me the value of hard work. (我父母告知我努力的價值。) urgency (n.) 急迫,迫切。例:an issue of great urgency (一個迫切的議題)。apply (v.) 應用,套用。例:I have applied what I learned in school. (我應用了在學校學到的東西。) •李奧納多‧達文西 (1452-1519) 是人類史上罕見的天才型博學者,他是藝術家、科學家、發明家、建築師、工程師、數學家及地質學家,還構思了超越當時技術的直升機、戰車、計算機、太陽能聚焦等。他世界知名的作品《蒙娜麗莎》及《最後的晚餐》。

沒有留言:

張貼留言