10/15/2014

「我的進步來自和比我聰明的人在一起 – 且聽他們講的話。我相信每個人都有比我聰明的地方。」“I make progress by having people around me who are smarter than I am – and listening to them. And I assume that everyone is smarter about something than I am.”

“I make progress by having people around me who are smarter than I am – and listening to them. And I assume that everyone is smarter about something than I am.”
– Henry Kaiser, Industrialist

「我的進步來自和比我聰明的人在一起 – 且聽他們講的話。我相信每個人都有比我聰明的地方。」– 亨利‧凱瑟 (工業家)
assume (v.) 假定,假設。例:Since we didn’t see the car, we assumed dad had gone out. (因為我們沒看到車子,因此猜想爸爸已經出門了。)
亨利‧凱瑟 (1882-1967) 是美國現代造船業之父,在二次世界大戰期間替美國建造自由輪 (Liberty ship),戰後更跨足製鋁、鋼鐵、汽車、建築工程、房地產業等。

沒有留言:

張貼留言