12/23/2014

「當我在人生盡頭面對上帝時,我希望我沒有留下一點才華且能夠說,我用完你給我的一切。」“When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left and could say, I used everything you gave me.”

“When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left and could say, I used everything you gave me.”
-– Erma Bombeck, Humorist

「當我在人生盡頭面對上帝時,我希望我沒有留下一點才華且能夠說,我用完你給我的一切。」– 爾瑪‧邦貝克 (幽默作家)
爾瑪‧邦貝克 (1927-1996) 是美國幽默作家,一週兩篇文章在北美 900 家報社轉載,以幽默手法描繪美國中產階級的家居生活,字裏行間蘊涵精準的人性觀,引起廣大讀者共鳴。她另外著有 15 本書,大多也都是暢銷書。

沒有留言:

張貼留言