2/23/2019

我已經做了我能做的,我若無法做得更好,那便不是我應得的。我還無法走出限制我的框架,我雖然年邁,但我仍在嘗試!I have done what I could do in life, and if I could not do better, I did not deserve it. In vain have I tried to step beyond what bound me. Despite my years, I am still trying!

I have done what I could do in life, and if I could not do better, I did not deserve it. In vain have I tried to step beyond what bound me. Despite my years, I am still trying!
— Maurice Maeterlinck, Writer
我已經做了我能做的,我若無法做得更好,那便不是我應得的。我還無法走出限制我的框架,我雖然年邁,但我仍在嘗試!
– 莫里斯.梅特林克 (1862-1949) 比利時詩人、劇作家、散文家,1911 年諾貝爾文學獎,其作品主題主要關於死亡及生命的意義。《青鳥》,曾被改編成多部電影。

沒有留言:

張貼留言