9/30/2013

「 我的祖父曾告訴我世上有兩種人:做事的人及居功的人。他告訴我試著成為第一種人,那裡的競爭少很多。」“My grandfather once told me that there were two kinds of people: those who do the work and those who take the credit. He told me to try to be in the first group; there was much less competition.”

“My grandfather once told me that there were two kinds of people: those who do the work and those who take the credit. He told me to try to be in the first group; there was much less competition.” – Indira Gandhi, Indian Prime Minister 「 我的祖父曾告訴我世上有兩種人:做事的人及居功的人。他告訴我試著成為第一種人,那裡的競爭少很多。」– 英迪拉‧甘地 (印度總理) •“once” 是「一次、曾經」的意思。”take the credit” 是「居功」的意思。最後一句裡的 “much less” 是「少很多」,而 “much more” 就是「多很多」。”competition” 是「競爭」,為名詞,”compete” 「競爭」是動詞,”competitive” 「競爭的、好勝的」是形容詞,”competitor”「競爭者」是名詞。 •英迪拉‧甘地 (1917-1984) 曾連任印度總理長達 15 年之久,是印度第一位也是世界上任期最長的女性總理。

沒有留言:

張貼留言