2/24/2015

美國作家摩爾(Graham Moore)如是說

我16歲的時候
when I was 16 years old
我想要自盡
I tried to kill myself
因為我覺得很古怪很不一樣
because I felt weird and I felt different
我覺得沒有歸屬感
and I felt like I did not belong
而我現在站在這裡
and now I'm standing here...
所以我希望這個時刻
and so I would like this moment
是要給遠處的那個小孩
to be for that kid out there
覺得自己很古怪或是很不一樣
who feels like she's weird or she's different
或是沒有地方容得下自己
or she doesn't fit in anywhere
是的,有地方容得下你,我保證有
yes, you do. I promise you do
保持古怪
stay weird
與眾不同
stay different
然後等到輪到你的時候
and then, when it's your turn
你站在這個舞台上
and you are standing on this stage
請把這個同樣的訊息傳給
please pass the same message to
接著來的下一個人
the next person who comes along
非常感謝你們
thank you so much
看新聞不加蘋果粉絲團對嗎?!

美國作家摩爾(Graham Moore)前天以電影《模仿遊戲》(The Imitation Game)在美國洛杉磯拿下第87屆奧斯卡金像獎最佳改編劇本,領獎勉勵年輕人要勇於與眾不同。

沒有留言:

張貼留言