10/29/2013

我所喜歡或仰慕的人彼此間並無共通之處,但是我所摯愛的人有個共通點:他們都能予我歡笑。Among those who I like or admire, I can find no common denominator, but among those whom I love, I can: all of them make me laugh.

Among those who I like or admire, I can find no common denominator, but among those whom I love, I can: all of them make me laugh. 我所喜歡或仰慕的人彼此間並無共通之處,但是我所摯愛的人有個共通點:他們都能予我歡笑。 ─W.H. AUDEN, The Dyer’s Hand

沒有留言:

張貼留言