1/24/2014

說出你的想法

進行英文簡報時,抓住大家的注意力真的是一件很困難的事。下面我們整裡了一些實用的片語讓你更容易表達自己的想法!

陳述事實:
The fact is (that)...
The fact is, he's a great performer. 事實上,他是一個非常棒的執行者。
The point is (that)...
The point is, we don't know if they're being honest. 關鍵是,我們不知道對方是否誠實。

說服:
I can assure you (that)...
I can assure you that we've done everything we can. 我可以向你保證我們已經盡力了。

表達觀點:
I think (that)...
I think you should go now. 我想你現在可以走了。
My view is (that)...
My view is that the project will fail. 我的觀點是這個計畫會失敗。
In my opinion, ...
In my opinion, the firm can succeed. 在我看來,這個公司會成功。

慎用:
You're missing the point. 你搞錯重點了(聽起來有點不禮貌)
You're missing the point - why do you never listen properly to what I'm saying?
你搞錯了。為什麼你永遠都不好好聽我講話呢?
Look, ...聽著(咄咄逼人的感覺)
Look, everyone thinks it's a bad idea.
聽著,每一個人都覺得這是個壞主意。

沒有留言:

張貼留言