8/25/2014

法國導演盧貝松(Luc Besson)如是說

I'm a movie goer also and I am 50 years old now
我也是電影常客 而我已經50歲了
I am not a 16-year-old movie goer
我不是一個16歲的電影常客
and I love action film and thriller and all this
我愛動作片和恐怖片
but I need content now, I need more
但現在我需要內容了 我需要更多
you know if it's just an action film I get bored after an hour even if it's really well done
如果是單純動作片 一個小時後我就覺得無聊了
即使拍得很好
and I was wondering, as an artist
我在想 身為藝術家
can we mix philiosphical content with fun
我們能融合哲學內涵和趣味嗎
can we do that, can we try?
我們能這樣做 我們能嘗試嗎

法國導演盧貝松(Luc Besson)在台北取景的新作《露西》(Lucy)日前上映,受訪時談論電影觀。

沒有留言:

張貼留言